به گزارش لوکسترین ها . یکی دیگر از ژنرال هایی که در طول سال های دفاع مقدس، از فرماندهان اصلی ارتش متجاوز بعثی به شمار می رفت و در جنایات جنگی علیه ملت ایران سهمی عمده داشت، مرد.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ژنرال «عبد الجبار خليل شنشل»، از فرماندهان ارتش صدام، روز گذشته در سن 95 سالگی، در پایتخت اردن، مرد. 
به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومت مشرق، این ژنرال بعثی که از اهالی موصل بود، در طول سال های دفاع مقدس، فرماندهی ستاد  ارتش صدام را بر عهده داشت و در جنایات جنگی ارتش بعثی علیه ملت ایران سهمی عمده داشت.

«عبدالجبار شنشل» در سال 1940 از دانشکده افسری فارق التحصیل شد و تا مرتبه فرماندهی ستاد کل ارتش عراق پیش رفت. او از افسران وفادار به صدام بود که تا زمان سقوط بغداد، در ارتش بعث فعالیت مستمر داشت و سپس به اردن گریخت و سرانجام در روز شنبه، 29 شهریور 1393، به دادگاه عدل الهی فراخوانده شد.
گفتنی است که پیش از این نیز، در 9 تیر ماه سال جاری، ژنرال «ماهر عبدالرشید» فرمانده‌ی «سپاه هفتم ارتش بعث» در سن 72 سالگی، در بیمارستانی واقع در سلیمانیه، در گمنامی و سکوت رسانه ای جان داد، بدون آن که دادگاهی به جنایات جنگی اش رسیدگی کند.


یکی از قصابان ملت ایران به درک واصل شد
نفر سمت راست: ژنرال عبدالجبار شنشل(فرمانده ستاد ارتش بعث عراق در طول سال های جنگ تحمیلی) 
و نفر سمت چپ: ژنرال عدنان خیرالله (وزیر دفاع عراق در طول سال های جنگ تحمیلی)
 
منبع:مشرق


m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :